25 September 2011

Laksanakan Hukum Allah!


Assalamu'alaikum

Sebelum tu cuba korang baca ni http://www.malaysiakini.com/news/176760.

"Dan janganlah kamu menukar ayat-ayatKu dengan harga yang sedikit. Barangsiapa yang tidak menghukum menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang kafir." (Surah Al Ma’idah : 44)

Terang-terang dah Allah beri peringatan dalam Al-Quran pada kita semua tentang hukum Allah iaitu hukum hudud. Tak rasa pula aku berada dalam negara yang agama rasminya Islam Yang Indah. Hello! Kita Malaysia ni asal dan ramai orang Melayu yang Islam. Maka sepatutnya mereka yang bukan Melayu boleh menghormati apa sahaja yang kami mahukan. Kalau nak bagi alasan yang negara kita ni ada penganut agama lain, boleh je kita buat hukum hudud tu hanya dan wajib ke atas umat Islam di negara ni sahaja. Hukum Allah dan apa yang Allah dah tetapkan pada kita itulah yang terbaik untuk kita semua.

Ok, aku teringatlah Dr Masyitah perlekehkan hukum Allah dalam satu video ni. Tak silap aku masa tu dia wat forum ke apa entah. Katanya kalau orang yang mencuri tu kena potong satu tangan, pastu dengan sinisnya dia habaq lagi nanti kalau mencuri lagi potong tangan kiri. Pastu katanya nanti habis cacat orang tu. Lebih kurang macam ni lah dia kata. Aku seorang remaja yang berumur 20 tahun ni berpendapat begini dengan apa yang 'Dr' Masyitah tu habaq lah. Seseorang yang tahu sesuatu hukuman yang berat akan menimpa dia bila mana dia buat kesalahan mesti takkan berani buat kesalahan tu. Memanglah ada yang akan buat juga tapi sekurang-kurangnya kalau seorang budak yang dah tahu dari kecil tentang hukuman seorang yang mencuri akan dipotong tangan. Kan budak tu takkan buat. Siapa yang berani dan rasa yakin yang dia takkan terkantoi mencuri? Setakat hukuman mencuri kena penjara n bayar denda apa ada hal. Paling teruk hilang duit ja pun. Manalah orang yang mencuri tu nak gentar. Ala tengok contoh kat negara yang amalkan hukum hudud sudah. Banyak ke jenayah mereka jika nak dibandingkan dengan kita ni?

Seterusnya hukuman untuk penzina. Berlambak orang buat zina sebab apa? Sebab hukuman kalau terkantoi pun setakat apa ja. Bukan nya macam apa yang Islam tetapkan. Manalah depa remaja nak takut weyh (Sory emosi) . Berseronoklah lagilah depa. Dan satu lagi lepas dah berzina, mula perut tu berisi. Wanita pula jangan nak salahkan lah wanita ni, akal yang singkat iman yang nipis apa2 je boleh jadi wahai manusia sekalian sebab tu la jadinya buang2 bayi ni. Puncanya dari zina, dan kerana tak terlaksananya hukum hudud tu lah yang terjadinya perkara2 buruk macam ni. Dah lah tambah2 kerajaan rileks je bila ada pesta, konsert, apa jela yang biarkan anak2 remaja bebas sebebasnya. Pergaulan bebas yang melampaui batas. tak fikir ke boleh cemarkan imej negara? Oh Malaysia come on lah. Kata sayang Malaysia tapi hanya di bibir sahaja. Kata sayang rakyat tapi tak pernah nak elakkan depa dari melakukan perkara yang buruk.

Duk cari jalan penyelesaian macam mana nak atasi jenayah dan gejala sosial lah sangat. Takkan selesai lah kalau korang2 semua tak ikut apa yang Allah SWT dah tetapkan. Apa yang Nabi Muhammad SAW ajarkan pada kita semua. Tapi aku percaya semua ni akan berubah, dan kita lah remaja masa kini yang akan berusaha tingkatkan kemajuan negara kita bukan setakat ekonomi je lah. Kejarlah keagamaan juga. Mudah2han ye kita semua. Perhimpunan nak tuntut hak asasi manusia dan rakyat nak haram2kan tapi yang majlis maksiat tu tak mahu pula korang nak haramkan. Yang konsert bawa artis seksi meksi tu tak nak pula korang halang. Eh banyak lagi lah, kalau korang yang aku nak tanya ni baca kan best. Tapi malangnya korang bukan nak baca pun masalah atau suara rakyat. Rakyat didahulukan lah sangat. Lupakan sahaja. Kami tak bodoh lah macam apa yang korang fikirkan. Nampak sangat lah fitnah memfitnah korang dan berat sebelah korang tu. Aigoo.

Sesungguhnya saya ingin melepaskan apa yang terbuku dan ingin membawa anda semua berfikir akan apa yang terjadi pada negara kita, memang kita hidup aman dengan suasana yang ada ni. Tapi sedarkah kita yang kita dalam situasi negara yang tidak melaksanakan hukum Allah. Seterusnya, dalam kemaksiatan juga tiap hari dengar kes jenayah. Aman kah? Keamanan yang Allah kurniakan pada kita adalah kerana sifat kasih sayang nya pada kita even kita tidak laksankan apa yang Dia perintahkan. Aku ingatkan diri aku juga. Wahai pemimpinku dan pemimpin2 kanan dan kiri yang lain, kami remaja benar2 berharap negara ini diketatkan lagi undang2 yang longgar tu. Ini untuk kebaikan kita semua. Keselamatan dan keamanan rakyat juga. Juga masa depan remaja.

Terngiang2 suara Ustazah yang mengajar aku mengatakan sabda Rasulullah, ni apa yang aku ingat je ye. Nabi Muhammad SAW bersabda, jika ingin memilih seorang pemimpin biarlah pemimpin yang pandai memimpin dari pelbagai aspek termasuklah pemimpin ketika solat bermaksud IMAM. Dan sejak itu juga lah until now aku terfikir dan tertanya PM kita, aku tak pernah pula nampak depa jadi IMAM. Aku yang wanita ni kalau hari Jumaat dan bila mana aku ada di rumah aku suka tengok khutbah dan tengok sendiri kaum Adam semua Solat Jumaat, masa tok IMAM duk baca doa boleh pula lah 'pemimpin' kita tu tdoq. Aiyoo. Beribadah boleh pula layu mayu ke, kalau dekat TV kalau duk bagi ucapan ka apa ka segar bugar pula. Sedarlah sedarlah wahai rakyat jelita n macho sekalian. Pilihlah pemimpin yang terbaik, yang menjamin akhirat kita juga bukan hanya dunia sahaja. Bukan hanya pada ekonomi je. (Aku tahu ramai yang dah sedar, hee)

Ok ye semua, malam pun dah larut. Bantal pun dah memangggil. Moga kita semua yang tak lepas dari buat atau lakukan kesalahan ni sedar dan kembali pada-Nya. Amin. Aku luahkan apa yang terbuku as remaja dan rakyat Malaysia. Dan ini blog aku macam diari aku juga. Hak untuk bersuara tu ada ye untuk semua (belajar dalam TITAS) . Jangan nak sekat2 ye apa yang kami nak suarakan (hihi) . Daa. Wassalam. ( Maaf banyak bebel) .

Wahidah BME




No comments:

Post a Comment

Macih sudi komen ^^