23 September 2011

Facebook Punya Cerita (Bab 1)

Si lelaki letak gambar buah hatinya dalam Profile Picture
Si wanita letak gambar buah hatinya dalam Profile Picture


Korang tak terfikir ke kawan2 korang akan tengok picture tu. Bagi si lelaki, tambah2 kalau awek korang yang cun melecun tu. Tak rasa cemburu ke duk tayang buah hati masing2 depan orang ramai? Sama juga lah si wanita. Tak takut ke kawan2 korang usha buah hati korang? Sekali terjatuh hati kang, maut parah eksiden hati korang nanti. Zaman la ni dah lah kalau orang dah cinta dan dengki tahap maximum depa terus main bomoh sana bomoh sini. Dengan hanya ada sekeping gambar sahaja tahu dah boleh jadi macam2. Fikir dulu sebelum anda ingin lakukan apa2. Takut sebab ghairah sangat nak tunjuk kat laman sosial betapa 'sweet' nya percintaan korang, lain pula yang jadinya di masa akan datang. Bagi si teruna kalau betul2 sayangkan buah hati tak payah lah korang duk heboh kecantikan si dia kat laman sosial . Kata sayang, jaga lah si dia baik2. Kecantikan si dia biarlah simpan molek2 untuk sendiri yang tengok. Ada duit cepat masuk meminang, kalau banyak duit terus menikah. Haa. Ok2. Maaf kalau salah kata ke apa. Banyak kelemahan juga diri ni. Moga peroleh manfaat atas izin Dia. Amin. Daa. Wassalam.


Wahidah Md Esa


No comments:

Post a Comment

Macih sudi komen ^^