29 September 2011

Siapa Yang Bertanggungjawab Dengan Kelahiran 17,303 Anak Luar Nikah Tahun 2009 Yang Lalu??


Seramai 17,303 anak luar nikah Melayu atau tidak sah taraf didaftarkan di seluruh negara sepanjang tahun lalu. Ini bermakna secara puratanya 47 orang anak luar nikah dilahirkan tiap-tiap hari di negara kita. Kalau dikira dalam jam makna 2 orang anak luar nikah dilahirkan setiap jam.

Jadi negara kita sekarang berada dihuni oleh golongan penzina yang berkeliaran di mana-mana. Malangnya kerajaan BN yang memerintahkan Malaysia sekarang memandang kes ini sebagai kes remeh temeh sebab itu tiada tindakan drastik dan komited dilakukan untuk membenteras perkara ini.

Angka ini juga menunjukkan bahawa gejala perzinaan ini sudah sampai ke tahap kronik sehingga melahirkan 17,303 bayi luar nikah tahun lepas. Bayangkan berapa banyak perzinaan yang berlaku yang tidak menyebabkan penzina perempuan mengandung.

Tidak ada cara lain untuk membasmi gejala maksiat zina ini melainkan kerajaan mengamalkan amar makhruf nahi mungkar. Tetapi ianya sudah pasti tidak akan dilakukan oleh kerajaan BN. Jadi untuk itu rakyat mesti menukar kerajaan yang ada sekarang dengan kerajaan PR yang Insya Allah akan berusaha bersungguh-sungguh untuk menyelesaikan masalah ini.

Dalam media hari ini Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), Datuk Alwi Ibrahim, berkata bilangan itu meningkat 762 kes berbanding tahun sebelumnya. Pada 2008 seramai 16,541 anak luar nikah didaftarkan di JPN manakala pada 2007 seramai 16,100 orang. tahun lalu, JPN mencatatkan 74,723 pendaftaran anak luar nikah adalah membabitkan orang Melayu/Islam.

Ini tidak termasuk kes buang bayi yang dilaporkan kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM). “Sepanjang tempoh ini, 214,033 bayi pelbagai bangsa didaftarkan dengan status anak tidak sah taraf, termasuk kes anak yang tidak berbapa 104,834 orang dan 109,199 orang mengikut Seksyen 13, Akta Pendaftaran Kelahiran dan Kematian 1957 (Akta 299),” katanya kepada media.


Sumber - http://pasmelaka.blogspot.com/2011/09/hina-hudud-pemuda-pas-melaka-selar.html

Negara Islam ke Malaysia? Selagi Hukum Allah SWT tidak dilaksanakan selagi itulah perkara seperti ini terus terjadi. Renung2kan dan marilah kita bertindak. Sebelum azab Allah menimpa negara yang tercinta ini. Nauzubillah. Wassalam.

No comments:

Post a Comment

Macih sudi komen ^^