03 October 2011

Aurat Kamu

Salam sahabat terutama kaum hawa, mari kita belajar dan tambahkan lagi ilmu pengetahuan kita
terutama dalam etika meututup aurat. Berdasarkan gambar di atas,ianya adalah sebab-sebab dan pengertian aurat dan mengapa kita ini sebagai kaum HAWA wajib menutup aurat. Jadi mari kita renung-renungkan, yg mana kurang kita tambahkan dalam diri kita dengan harapan dapat di perbaiki lagi menjadi sempurna dan yang mana salah kita betulkan agar tak leka atau alpa dalam mengulangi kesalahan yg sama berulang kali, mudah-mudahan segala perbuatan dan niat baik kita di terima oleh-NYA, InsyaAllah.










Firman Allah ...
" Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu, dan perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar), cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun lagi Maha Mengasihi"
(Al-Ahzab : 59)

Moga dari info ini kita dapat pelajari sesuatu, dengan izinNYA, moga kita mendapat hidayah dan keberkatan di dalam PENGHIJRAHAN kita nanti, insyaAllah.



No comments:

Post a Comment

Macih sudi komen ^^