12 October 2011

Sunnah Nabi SAW Semakin Dilupakan

Di sebuah restoran mahal.

Seorang gadis bertudung makan seorang diri.
Tiba-tiba datang sekumpulan remaja duduk di meja sebelah..

Seorang gadis dari kumpulan itu berkata :
"Gadis kampung mana pulak datang restoran mahal cmne pastu makan guna tangan pulak tu. Ni mesti tak reti nak pakai sudu dan garfu kan."

Seorang anak muda pulak menyampuk :
"Ish..muka cantik..tapi makan sampai licin pinggan..malu doh kalau aku jadi bf dia..kalau awek aku makan x sampai separuh pinggan..diet katakan..nak jaga badan.."

Seorang lagi berkata :
"Eww..tengok tu..sampai menjilat jari dowh..geli aku..pengotor rupanya awek ni.."

Kemudian datang seorang lelaki yang tak dikenali ke arah kumpulan remaja tu lelaki tu berkata:
"Gadis bertudung itu makan guna tangan kerana ikut sunnah Rasulullah..bukan kerana dia gadis kampung..gadis bertudung itu makan sampai licin kerana dia tak ikut nafsu untuk membazir..bukan kerana dia xtau malu..dan gadis bertudung itu makan sampai menjilat jari kerana ikut sunnah Rasulullah..bukan kerana dia pengotor"


Segala apa yang Allah SWT tetapkan dan Nabi Muhammad SAW ajarkan pada kita adalah yang terbaik untuk kita semua. Sains juga telah membuktikannya . Jangan gelarkan sesiapa yang mengikuti perintah Allah dan sunnah Nabi itu kolot , sebenarnya diri anda sendiri yang kolot . Iaitu ketinggalan ke belakang tentang ilmu Allah dan apa yang Nabi ajarkan .  Seolah-olah kamu yang pandai tapi sebenarnya di sebaliknya . Moga kita semua bersatu mengikut sunnah Nabi SAW yang kita sayangi , amin . Di bawah ada tambahan perkongsian , mudah-mudahan bermanfaat untuk kita . InsyaAllah , amin .


No comments:

Post a Comment

Macih sudi komen ^^