13 November 2011

Gangguan VS Mesin Air Tin

Tengah syok-syok belek buku programming sambil tunggu bas pagi tadi ada la pula sesuatu yang aneh berlaku . Macam biasa kalau paper aku pagi , aku akan turun dalam pukul 7.30 pagi . Turun je tangga hostel aku usha dulu tempat duduk yang mengadap TV ramai tak manusia , ok ramai kat situ . Untuk pengetahuan , jenis aku tak boleh tengok ramai manusia nanti susah nk study hee . Aku pun pergi lah port aku macam biasa meja depan kafe . Paling depan sekali sebab cepat kalau nak menuju ke arah bas kalau dah sampai (sebenarnya senang nak jalan laju2 dapatkan tempat duduk bila dah naik bas, hee) . Aku sorang je yang duduk depan kafe tu, budak hari ni tak ramai macam hari sebelum ni . Biasanya bangku depan kafe ni pun akan penuh juga .

Ok teruskan kisah . Tak lama lepas tu membe aku mai , dia junior aku sebenarnya dia ambil paper Kalkulus I pagi hari ni . Sama kos , kenal pun sebab dia membe ngan kawan baik aku . Kawan baik aku masuk lambat 1 sem dari aku . Dia junior , hee . Tegur-tegur pum pam pum pam , aku pun iyakan apa yang betul n tidakkan apa yang salah then senyap . Tiba-tiba rasa nak mengadap bilik study sebab nak menghafal . Ettttt... tiba-tiba dengar bunyi masukkan duit kertas dalam mesin air tin berbunyi . Ok aku sangat excited sebab macam nak beli tapi dalam masa yang sama aku hairan . Ait bukan ke malam semalam lepas beli makanan bungkus aku usha mesin tin tu tak hidup pun lampu tmpt nak masukkan duit kertas tu . Ait ait , toleh toleh je tak dak siapa . Lagi ait la aku . Napa tak dak manusia ni , ada la nape tak dak ni . Nak sedapkan hati aku set dalam otak maybe budak tu dah lari cepat-cepat kot . Tapi kejap sangat . Aku toleh laju kot, tak sampai 3 saat .

Laa ni pagi-pagi pun 'benda' tu nak mengusik ke? . Tiba-tiba membe tegur , dengar tak mesin tu berbunyi . Hee dengan tersenyum jawablah dengar je . Dia pun sama macam aku , dalam fikiran fikir  mesin tin tu  tak berfungsi sebab kalau air dalam mesin dah habis automatik duit kertas tak leh dimasukkan . Lampu akan terpadam . Membe dengan selamba kata ada kot orang nak beli kalau tak manusia benda tu , dorang pun nak minum air tin (hee) . Aku menambah , ha'ah kan entah bunyi tu dari alam dorang , dorang pun ada juga benda mesin-mesin ni . Canggih gak macam kita , hee . Tak pelah biarlah dorang . Tapi aku nak juga sedapkan hati aku kata bunyi burung kot , tapi bunyi burung yang ak dengar tu lain pula rentaknya . Dah lah aku paling hampir ngan mesin tu , bila fikir balik malas lah pula nak kisah .  Teruskan jela membaca , biar jela . Tak lama lepas tu 2 orang budak mai , hee lega .

Nak final ni biasalah benda tu suka mengusik juga . Nasiblah ingatan ilmu programming ni tak terbang macam tu je walaupun alami kejadian tu tadi . Semua tu pengalaman dan tak de masalah selagi benda tu tak melampau batas , walaupun sebenarnya ada juga banyak kali melampau juga . Allah tu Maha Menguji , moga iman ni kuat hadapi . Kalau tak kuat tak tahu lah nak cakap apa sebab kena usik bunyi-bunyi je selalu . Minta simpang lah jumpa-jumpa depan mata ni . Amin . Dah 4 semester dah aku belajar dan tinggal kat asrama aku ni alhamdulillah setakat ni terkawal . Ada banyak juga dengar cerita-cerita yang menakutkan tapi itu cerita mereka semua , tak tahu lah kesahihannya dan yang benar tu harap mereka kuat hadapinya .

Syukur sepanjang exam ni waktu tidur tidak diganggu macam hari biasa . Alhamdulillah juga selesai dah 6 paper final exam semester 4 aku ni , esok paper terakhir Mekanik Bahan dan Struktur . Harap boleh buat dan penyelaras bagi soalan yang dikhaskan untuk pelajar diploma macam kami bukan pelajar ijazah sekian , hee . Usaha lebih dapat lebih - pepatah Arab . Wassalam .




Wahidah Md Esa



No comments:

Post a Comment

Macih sudi komen ^^