23 December 2011

Kelantan Mencatat Keputusan Terbaik PMR !

Assalamu'alaikum

Selamat berehat di hujung minggu semua . Hee . Sejuk bebeno bandar Kuantan dalam seminggu ni . Dah macam duk Cameron Highland dah rasanya . Alhamdulillah dengan cuaca macam ni sebab selalu Kuantan panas ja . Ni maybe musim tengkujuh , tu la pasal hujan ja tak henti2 . Hik hik . Masa untuk selubungkan diri dengan selimut . Ok , tadi usha2 kat home Facebook ada lah terjumpa berita ni pasal keputusan PMR negeri Kelantan adalah yang terbaik tahun ni .

Aku pun mengimbas kembali pasal isu video Sembang Rakyat kat YouTube yang pernah menghina hukum Allah dan memperlekehkan negeri Kelantan . Nak cakap Kelantan paling ramai penghidap HIV la kononnya . Satu je ke? , tak nak pulak gitau negeri mana paling banyak statistik buang bayi , isu jenayah yang lain2 .  Masa tu aku dah ingat dah dalam otak . Ala , masa aku amik SPM dulu budak yang paling pandai dan cemerlang dari Kelantan juga . Asal dia pun dari keluarga miskin . Kalau macam Amalina dan budak lelaki yang SPM terbaik tahun 2007 tu aku tak hairan sebab mak ayah depa kaya . Kalau macam Nik Normadiha ni aku memang tabik la . Itulah hasilnya kalau hidup kita ikut apa yang Allah perintahkan .

So , aku sangat takkan mempercayai atau menyokong apa yang video tu sampaikan pasal Kelantan tu Kelantan ni . Come on lah professional lah sikit . Kita manusia pergi mana2 pun akan jumpa manusia yang lakukan kesilapan . Masa tengok video tu memang rasa nak tergelak ja . Dah la nak cakap pasal agama tapi diri pun terumbang ambing tak tutup aurat . Macam2 manusia sekarang , pelakon tak pelakon . Korang boleh je tentukan dan pilih benda baik tolak benda buruk . Boleh jatuh kafir free2 . Aiyoo . Memang sangat melampau  video tu . Ok , aku nak buktikan negeri Kelantan lebih baik dari negeri lain . Sila baca di bawah .




Sumber

No comments:

Post a Comment

Macih sudi komen ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

IKLAN IKLAN IKLAN IKLAN ...... KLIK KLIK YE IKLAN UNTUK INFO