17 July 2012

Tanggisan Marhaenis

Assalam :)


Lewat malam dah. Huhu. Tapi waktu kul 12 lebih ni la aku nak luangkan masa depan laptop. On9. Haa nak kongsi kat korg lagu kesukaan  aku masa zaman tingkatan rendah aku dulu. Dari penyanyi Hattan n Dia Fadila tajuknya Tanggisan Marhaenis. Korg boleh usha kat www.4shared.com dan download lah eh kalau nak try dengar. Bagi aku lagu mmg fun. Ada maksud mendalam di sebalik liriknya. Sejujurnya aku memang suka lagu muzik keras camtu. Hahaha. Macam muzik Linkin Park. Ok ni aku sertakan liriknya sekali. Moga terhibur. Tatata. Wassalam.


Tanggisan Marhaenis by Hattan & Dia Fadila

Bayang bayang khayal
Berteraskan iman
Terbang ke awan
Lewat angan-angan
Mengintai di lembah
Rindu bermula
Bukan hanya kata berperi
Adat berbudi nak berbalas budi
Kalau merajuk cinta tak sudi
Mana lagi nak menumpang kasih

Ranting-ranting hasad
Tak menghambat langkah
Kau yang merdeka
Pedih luka-luka
Kau jadikan lagu
Kisah hidup mu
Moga menjadi cermin insan
Buat pedoman dalam perjalanan
Guruh berdentum memanggil hujan
Isyarat ada petualang

Seni perkara yang terpaling
Halus atas dunia
Seni juga medan yang terutama
Mengasuh rindu
Melentur jiwa
Hingga sempurna
Biar nanti lalang yang bergoyang
Terlihat kau angin
Tangisan marhaenis
Kau dah faham
Tanpa kau menyusur air mata

Bukan hanya kata berperi
Adat berbudi nak berbalas budi
Guruh berdentum memanggil hujan
Isyarat ada petualang



1 comment:

  1. lirik power kan... kurang paham sbenarnye.. tp sedap punye pasal layan kan je.. huhu.. jemput jalan-jalan http://sihatgojes.blogspot.com/

    ReplyDelete

Macih sudi komen ^^