12 August 2012

24 Ramadhan 1433

Bismillah ..

Subuh yang dingin. Setelah membersihkan diri, duduk di depan lappy. Online sikit sementara tunggu azan berkumandang. Orang baca lah quran ke mathurat ke, ni dia online. Hee. Ala awak, sy manusia yg lemah ada malas-malas juga. Hihi.

Best juga sebenarnya main-main kata dengan diri sendiri. Fuhh dari kul 2 pagi tadi hujan turun, mana lah tak sejuk. Tapi aku suka sangat-sangat hujan. Rasa tenang, walaupun ada bunyi guruh-guruh. Hee. Tumbuh-tumbuhan mesti seronok bermandi dengan air.

Sambil mendengar alunan lagu nasyid pilihan hati, alhamdulillah dapat rasa seperti ini. Aku sebenarnya rindu ramadhan yang lepas-lepas. Ramadhan masa 2 tahun aku ada kat skola teknik. Nikmat sangat dapat terawih.

Ye. Dari awal ramadhan yang lalu aku masih tak berkesempatan untuk mengerjakan ibadah sunat terawih. Biarlah alasan ku ini hanya Allah yang tahu. Aku sentiasa mencuba untuk mengejar kebaikan. Harap saja bakal suami sendiri imam solat terawih tapi awak bakal isteri dia tak pergi langsung solat terawih. Eh2 sibuklah awak ni. Saya tahulah saya salah. Hihi.

Saya cuma berharap bakal imam saya dapat memahami situasi saya. Alhamdulillah dia faham. Syukur dipertemukan dengan si dia. Harap tahun depan sempat aku bertemu dengan Ramadhan lagi. Untuk aku beribadah bersama suami tercinta. InsyaAllah. Mudah-mudahan.

Waktu subuh hampir tiba. Terima kasih kerana mengingatkan hamba-Mu yang lemah ini sekali lagi. Moga hidayah sentiasa masuk ke dalam diri ini. Untuk aku merasai kemanisan iman itu lagi. Merasai cinta-Mu yang mendalam itu. Aaminn InsyaAllah.


Wassalam.





No comments:

Post a Comment

Macih sudi komen ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

IKLAN IKLAN IKLAN IKLAN ...... KLIK KLIK YE IKLAN UNTUK INFO