15 October 2012

Petikan Skrip Dari Filem Bohsia 2

Bismillah. Assalamu'alaikum :)

Tiba-tiba teringat nak kongsi sesuatu yang InsyaAllah boleh bawa kita renung sedalam-dalamnya kata-kata ni. Petikan skrip dari filem Bohsia 2. First time aku dengar je ayat-ayat ni terkeluar dari mulut abang ncem Syamsul Yusof ni. Aku sebut wow! dalam hati . Jom baca bagi sesiapa yang tak tengok lagi filem ni.




Memang tak dapat dinafikan lagi kebenaran ayat-ayat kat atas ni. Bukan hanya pada kelab sahaja kita berbuang duit. Banyak lagi perkara lain yang tanpa kita sedar kita pilih jalan yang susah. Contoh, seorang wanita yang sanggup berhabis duit dengan membeli pakaian yang mahal tidak tutup aurat. Sedangkan perkara itu terang-terang membawa ke neraka jahanam.

Contoh lain. Dadah yang membawa kita ke arah keburukan. Menempah neraka durjana kerana sanggup merompak, meragut, membunuh semata-mata ingin mendapatkan satu barang yang langsung tidak memberi apa-apa faedah pada diri kita sendiri. Dadah harga bukanlah murah. Aku tahu sebab aku tengok kat drama. Tapi drama tak la semua bohong kan.

Sebenarnya banyak lagi. Meluas, cuma kita je kena usaha fikirkan. Moga diri kita sentiasa terpelihara dari segala keburukan. Biarlah hidup kita sederhana di bumi fana ini. Cukuplah ibadah kepada-Nya sebagai penyeri hidup kita. Percayalah bila kita ingat & dekat dengan Allah hati kita akan tenang. Aku pening kepala. Huhu. Tata. Wassalam :)





No comments:

Post a Comment

Macih sudi komen ^^