29 November 2012

Rindukan Laut

Saja bosan-bosan.

Masa ni mak aku first time jejak kaki ke bumi Kuantan Pahang sepanjang 3 tahun aku menuntut ilmu kat Kuantan. Setelah dipujuk, yeah berjaya. Mak mahu ikut abah & wanema amik aku kat hostel. Oh best-best. Mak aku ni jenis cepat mabuk dalam perjalanan, tu la dia jarang berjalan jauh. Hee.

Aku ada kenen-kenenkan mak aku ngan Pantai Teluk Chempedak. Hee. Mak kan suka laut. Sama ngan aku, aku ikut jejak dia. Suka sangat-sangat pemandangan laut. Lagi-lagi kalau membiru gitu. Apa lagi setelah selesai mengangkut bawa turun & masuk kereta kesemua barang-barang kepunyaan aku. Abah bawa kami menyinggah ke Teluk Chempedak!

Oh Teluk Chempedak I'm gonna miss u bila dah balik Shah Alam. Mungkin ini kali terakhir aku jejak kaki ke situ. Oh! Sampai-sampai ja mata adik aku wanema dah bersinar-sinar. Dia pun macam mak & aku. Gila laut. Hoho. Apa lagi perut pun tengah lapar. Oh cantik! Abah & Mak ada sediakan bekal makanan. Em rindu masakan mak & abah.

Memang kenangan sangat masa ni. Lepas makan kami jalan-jalan jap. Mak kata dia teringin nak sentuh air laut. Dah bertahun-tahun dia tak berjalan-jalan tepi pantai. Aku faham. Tapi aku pula malas nak teman. Hee. Teruk2. Teman tengokkan pemandangan bolehlah. Letih sebenarnya duk kemas & angkat barang-barang. Huhu. Selamat ada wanema ! :))















No comments:

Post a Comment

Macih sudi komen ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

IKLAN IKLAN IKLAN IKLAN ...... KLIK KLIK YE IKLAN UNTUK INFO