27 February 2014

Kerjaya Biarlah Bersesuaian Dengan Minat

Kerjaya yang kita pilih biarlah sesuai dengan apa yang kita minat KALAU TAK, ANDA BERKEMUNGKINAN

1.  Pergi kerja tak semangat, terutamanya hari Isnin
2.  Buat kerja tak bersungguh, besar kemungkinan tak ikhlas dan banyak lagi TAK
3.  Cepat rasa bosan
4.  Cepat rasa marah dan stress
5.  Tak bahagia dan ceria
6.  Cepat malas
7.  Bertangguh melakukan tugas
8.  Selalu dimarahi atau ditegur oleh orang atasan
9.  Selalu ambil MC atau EL yang disengajakan
10.  Prestasi kerja buruk dan tidak memberangsangkan
11.  Dipandang rendah oleh pekerja lain atau orang sekeliling
12.  Kurang keyakinan pada diri
13.  Mengambil keputusan drastik berhenti kerja
14.  Tak bertahan lama bekerja
15.  Membuang masa
16.  Menganggur

Usaha sedaya upaya cari kerja yang banyak berpihak pada minat anda.





Wahidah BME

8 comments:

  1. sekarang ni ssh kot nak pilih kerja... apa yang ada depan mata grab je..minat boleh dipupuk... hii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau jenis yg kuat iman, InsyaAllah boleh ja tibai mana-mana job :)

      Delete
  2. Saya ada kawan. Dia sangat positif! Kerja dia sekarang tak adala berkaitan sgt dgn apa yg belajar kat uni dulu. Tapi dia kuat. Saya suka semangatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus2, sy pn keja luar dr bidang sy amik ms dip dulu. Huhu...

      Delete
  3. yus minat banyak benda, sampai rasa macam nak buat semua kerja. hahaha.. tapi lebih minat arcitecture. :D

    ReplyDelete
  4. betul. nanti stress stress banyak kesan dia T_T
    tumbuh jerawat, penat je, letih gila, pengsan, pitam, pening, tak sihat, muntah, hah habis. Segala penyakit dtg hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki. Ha btol tu. Silap2, dr xde drh tggi terus ada :D

      Delete

Macih sudi komen ^^